maandag 8 januari 2018

HILARISCHE PRESENTATIE MET OOK WEL WAT WIJSHEDEN: Sportmonoloog Ben vd Burg, ingeleid door Erben Wennemars / #vanMijnFavoriete(Ex)Sporthelden


De Sportmonoloog van Ben van der Burg | SportsSpeakers | Xsaga

Gepubliceerd op 3 dec. 2017
Ben van der Burg was tussen 1986 en 1991 een succesvolle langebaanschaatser. In zijn carrière werd hij Nederlands kampioen allround en werd hij in 1990 tweede tijdens het WK-allround in Heerenveen. Eind 1991 zette hij een punt achter zijn schaatsloopbaan. Tegenwoordig is hij presentator, commentator en commercieel directeur bij Triple IT. In Sportmonologen vertelt Ben van der Burg over zijn carrière, zowel binnen als buiten de baan. ‘Sportmonologen’ is een theatervoorstelling waarbij voormalig sporters een monoloog over hun leven houden, uiteenlopend van overwinnen tot falen en van grootste prestaties tot diepe teleurstellingen. Sportmonologen is een project van Xsaga in samenwerking met SportsSpeakers

***

Van dit Duo duurde de sportcarriere van Ben van de Burg net even te kort om het te schoppen tot mijn sportheld van een bepaald moment, al had ik veel respect voor hem, en vond ik hem ook toen al Grappig&Interessant. Erben Wennemars was zeker een aantal jaren mijn actieve Sportheld Nr.1 en kan ik op dit moment best waarderen als commentator/deskundige. Maar op dat punt is vd Burg Wennemars inmiddels wel ruimschoots voorbij.

Dit optreden van Ben vd Burg is de tijd van het kijken meer dan waard...een Aanrader dus! (Zelfs voor verstokte schaatshaters..!!

Overigens vertelt Ben vd Burg in deze monoloog zoveel over zijn jeugd, belevenissen, overwegingen, denkbeelden, gedragingen, voorkeuren, etc, etc, dat zelfs ik -die zijn actieve carrière grotendeels wel via TV, Radio en Gedrukte Media best goed heb gevolgd- veel nieuwe dingen over zichzelf, waaronder ook een aantal overeenkomsten met mijn eigen leven, doen en laten... Welke? dat houd ik nog even voor me, maar dat Alex Roeka ook een van mijn favoriete zangers/tekstdichters is is er een van...  Voor alle duidelijkheid: (dichtbij) Wereldrecords ben ik nooit geweest, tenminste niet voor zover ik weet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten