vrijdag 6 oktober 2017

DBL-PREVIEW 2017-2018 LEON KERSTEN / AANRADER!

Bij gebrek aan tijd en energie om zelf een doorwrochte Preview op het DBL-seizoen dat morgen van start gaat te schrijven, verwijs ik iedereen die zijn stuk nog niet elders heeft gelezen, naar de altijd lezenswaardige DBL-columns van Leon Kersten.

De complete originele Column vind je   ---  Hier  ---

Hier alvast het beginstukje:




Een spannend seizoen gaat beginnen.

De kans is groot dat Donar weer kampioen wordt. Als ik mijn geld op een team zou moeten zetten zou het Donar zijn.
Maar.
Donar wordt zeker niet ongeslagen kampioen. Ik denk zelfs verre van ongeslagen en misschien krijgen we een andere kampioen, maar dat hangt van de concurrentie af.
Een jaar geleden schreef ik in mijn voorbeschouwing op het seizoen dat Donar misschien wel ongeslagen zou blijven. Ik zat er niet echt ver naast, de Groningse overmacht was (niet leuk) zo groot.
Dit seizoen gaat het, denk ik, toch wat anders worden. Nogmaals Donar is de favoriet, maar ik denk dat de concurrenten -stukken- sterker zijn geworden. Het gat is kleiner (even om opmerkingen te voorkomen, ik had dit al geschreven voor de Supercup, die wedstrijd bevestigde mijn vermoeden).
DE FAVORIET
Donar heeft in de voorronden van de Champions League uitstekend gespeeld en had absoluut meer verdiend. De ploeg heeft een hoge ondergrens en is ervaren. Toch denk ik dat de Groningers in de onderlinge duels met de top vier meer wedstrijden gaan verliezen dan de twee verloren duels van vorig seizoen.
DE UITDAGERS
New Heroes heeft een ervaren coach, een redelijk diepe bank en misschien nog wel belangrijker een ervaren spelverdeler. Zorg en Zekerheid heeft Worthy de Jong terug, een absolute gamechanger en een erg sterke basis vijf. Landstede is en blijft Landstede, ofwel een nooit te onderschatten Van den Belt-vechtmachine.
Overigens ben ik behoorlijk geïntrigeerd door de keuze....
...

Bevalt dit intro'tje je?

Dan vind je complete originele Column    ---  Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten